De Voorhoede

Tradus

Case study

Tradus

Van idee naar live in 8 weken

Van idee naar live in 8 weken

De uitdaging

Een marktplaats voor zware voertuigen? Dat hoorden we nog niet eerder. Voor OLX Group wel een voor de hand liggende nieuwe markt. In Nederland verwierf OLX onlangs bekendheid met LetGo, een app om in je buurt te kopen en te verkopen. Internationaal lanceerde het daarvóór vele succesvolle marktplaatsen, zoals Stradia voor tweedehands auto’s. Tijd voor een nieuw doel: de allerbeste wereldwijde marktplaats voor zware voertuigen neerzetten. Tijdens het eerste gesprek met OLX stonden twee dingen vast: de lanceerdatum van het Minimum Viable Product (MVP) en de naam: Tradus. Er waren geen schetsen, geen data, geen team. Kortom, alles lag nog open. Aan de slag!

De oplossing: Een team van specialisten

Al snel wordt duidelijk dat we dit project niet alleen met front-end redden. Op zoek naar andere specialisten! En die vinden we: back-end specialisten van Lucius en een interaction designer, visual designer en copywriter van Hike One. Als hoofdaannemer verzorgen wij — naast de front-enders — het projectmanagement, de ruimte en faciliteiten en ook de Scrum Master! Met De Voorhoede als schakel tussen alle partijen is het voor OLX niet anders dan werken met één partij.

Tradus is installeerbaar en offline beschikbaar op smartphones

En nu?

We zitten niet stil! Je kunt nu al advertenties opslaan als favoriet, of als verkoper zichtbaar zijn op een informatiepagina. We blijven doorontwikkelen met hetzelfde team, dat is uitgebreid met meer back-end developers en onze Dev Ops engineer. Ook is de businesskant van Tradus nog dichterbij: zij werken nu vanuit een eigen ruimte in ons kantoor. Daardoor kunnen we nog sneller schakelen en elkaar iedere dag tijdens de lunch bijpraten.

Neem contact op